Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

ZUS wprowadził możliwość e-wizyty w języku migowym

Piotr Piesik
Piotr Piesik
Archiwum
Zakład Ubezpieczeń Społecznych wprowadził możliwość e-wizyty z użyciem języka migowego. Dzięki temu swoje sprawy załatwić mogą osoby głuche i niedosłyszące.

Szacunki mówią o liczbie osób głuchych w Polsce rzędu 500 tysięcy, kolejnych 900 tysięcy obywateli posiada poważny uszczerbek słuchu. Posługują się językiem migowym i właśnie w takim języku migowym PJM wprowadzona została możliwość e-wizyty w ZUS.

Jak podaje Krzysztof Cieszyński, regionalny rzecznik prasowy ZUS, od października ubiegłego roku klienci Zakładu Ubezpieczeń Społecznych mogą załatwiać swoje sprawy „twarzą w twarz” z ekspertem bez wychodzenia z domu poprzez e-wizytę. Z tej formy kontaktu korzysta codziennie kilkaset osób. Aby skorzystać z e-wizyty, wystarczy mieć komputer z kamerą i mikrofonem lub smartfon. W ten sposób klienci ZUS mogą załatwić sprawy dotyczące emerytur i rent, zasiłków, kwestii związanych z prowadzeniem firmy, czy potwierdzeniem profilu PUE.

Teraz mogą oni także umawiać się na konsultacje w języku migowym PJM w sprawie zasiłków oraz emerytur i rent. Aby zarezerwować e-wizytę należy na stronie www.zus.pl wybrać „umów e-wizytę”, a następnie „umów e-wizytę w języku migowym (PJM)”. W kolejnym kroku należy wskazać temat rozmowy oraz wybrać jej termin.

Warto dodać, że e-wizytę w ZUS mogą również zarezerwować osoby niewidzące i niedowidzące. Na stronie e-wizyt zastosowano bowiem kolory i kontrast zgodne ze standardami dostępności WCAG 2.0.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na sztum.naszemiasto.pl Nasze Miasto