MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Organizacje pozarządowe tracą możliwość zakładania zbiórek na Facebooku i Instagramie! Jak mogą przygotować się na zmiany?

OPRAC.: MM
Prawie 10 tysięcy organizacji pozarządowych w województwie pomorskim straci możliwość zakładania zbiórek na Facebooku i Instagramie. Od 1 lipca te platformy przestaną umożliwiać zakładanie zbiórek charytatywnych. Będą za to kierowały użytkowników do zewnętrznych serwisów ze zbiórkami. W praktyce oznacza, że organizacje powinny obecnie przenosić swoje zrzutki na serwisy crowdfundingowe. Jak NGO mogą przygotować się na nadchodzące zmiany? Sprawdzamy.

Organizacje pozarządowe nie będą mogły już prowadzić zbiórek w social mediach

W województwie pomorskim aktywnie działających jest 9952 NGO. Te z nich, które dotąd prowadziły zbiórki na Facebooku i Instagramie, teraz czeka zmiana. Będą musiały przestawić się na serwisy crowdfundingowe, które umożliwiają zakładanie zbiórek internetowych.

Jak zatem organizacje pozarządowe z naszego województwa powinny przygotować się na zmiany, by mogły nadal działać skutecznie na rzecz rozwoju regionu i jego społeczności lokalnej? Serwis crowdfundingowy pomagam.pl daje 3 wskazówki.

Koniec zbiórek na Facebooku i Instagramie. Co dalej?

Facebook czy Instagram pozostaną platformami do komunikacji z darczyńcami, na których NGO będą mogły informować o swoich zbiórkach, ale użytkownicy będą przekierowywani na zewnętrzne strony, gdzie będą dokonywać wpłaty na daną zbiórkę. Meta jednak podkreśla, że nadal będzie wspierać III sektor. Testuje obecnie przycisk „Przekaż datek” w postach, aby kierował darczyńców do strony organizacji lub serwisu ze zbiórkami. Gigant sprawdza również zwiększenie atrakcyjności linków do zbiórek z zewnętrznych serwisów publikowanych u siebie.

Co ciekawe, polski rynek crowdfundingu jest jednym z najbardziej rozwiniętych w Europie. Serwisy takie jak pomagam.pl, zrzutka.pl lub siepomaga.pl oferują darmowe zbiórki dla organizacji porzarządowych i mają dla nich specjalną ofertę.

NGO nie będą już mogły zakładać zbiórek w social mediach. Co mogą zrobić?

Zmiana nastąpi lada chwila. Jest to ostatni moment, by przygotować się na nadchodzące zmiany. Co zatem warto zrobić, prowadząc organizację pozarządową w Polsce? Pomagam.pl przygotowało kilka rad, które odnoszą się także do pozostałych podobnych platform.

  1. Migracja zbiórek: Organizacje pozarządowe powinny jak najszybciej przenieść wszystkie swoje zbiórki prowadzone w Meta na inne platformy crowdfundingowe, aby uniknąć przerw w pozyskiwaniu funduszy. Kluczem jest to, aby postawić na duże i znane platformy crowdfundingowe, które mają zasięgi i cieszą się zaufaniem ludzi. Warto również wybrać serwisy darmowe, by 100% zebranej kwoty trafiało na wskazany cel.
  2. Komunikacja z darczyńcami: Kluczowe jest, aby organizacje poinformowały swoich darczyńców o nadchodzących zmianach i nowych metodach wsparcia. Jasna i przejrzysta komunikacja pomoże zachować zaufanie i zaangażowanie darczyńców. Może to być w formie posta w mediach społecznościowych lub newslettera do darczyńców.
  3. Poznanie nowych narzędzi: To doskonała okazja dla organizacji pozarządowych, by zapoznać się z aktualną ofertą platform crowdfundingowych. Serwisy te mają oddzielną ofertę dla NGO i dostarczają korzyści w postaci skutecznej promocji zbiórki, dotarcia do nowych darczyńców czy wsparcia ekspertów.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź "Dziennik Bałtycki" codziennie. Obserwuj dziennikbaltycki.pl!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Gadżety i ceny oficjalnego sklepu Euro 2024

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dzierzgon.naszemiasto.pl Nasze Miasto