Ikea zaapelowała do klientów, którzy posiadają lampę sufitową HYBY, LOCK lub RINNA, by niezwłocznie ją zdemontowali i zwrócili w najbliższym firmowym sklepie, gdzie otrzymają pełen zwrot kosztów zakupu.
Firma została powiadomiona przez klientów o incydentach, gdy szklany klosz lampy spadł na podłogę. W kilku przypadkach konieczne okazało się udzielenie pomocy medycznej poszkodowanym. Jedna z osób odniosła obrażenia wymagające założenia szwów.
Ikea bardzo poważanie traktuje kwestię bezpieczeństwa swoich produktów, dlatego każdy z nich jest testowany i sprawdzany pod kątem zgodności z obowiązującymi normami i przepisami - podaje biuro prasowe Ikea. - Jednak pomimo tego, dotarły do nas zgłoszenia przypadków, gdy klosz lampy spadł na podłogę. W trosce o bezpieczeństwo klientów chcemy uniknąć podobnych wypadków, dlatego podjęliśmy decyzję o wycofaniu lamp z rynku.
Lampy sufitowe HYBY oraz LOCK znajdowały się w sprzedaży na wszystkich rynkach IKEA (LOCK od 2002 roku, a HYBY od 2012 roku), natomiast lampa RINNA oferowana była od 2010 roku w jedenastu krajach europejskich oraz w Chinach - czytamy na stronie Ikea.
Lampy sufitowe HYBY, LOCK oraz RINNA można oddać w najbliższym sklepie IKEA, gdzie zostanie dokonany pełen zwrot kosztów zakupu. Dowód zakupu (paragon) nie jest konieczny, by otrzymać zwrot. Więcej informacji można uzyskać w Dziale Obsługi Klienta w najbliższym sklepie IKEA lub telefonicznie pod numerem 22 275 05 00.
Nie jest to jedyny produkt wycofany przez Ikea. Wcześniej, wycofano ze sklepów m.in.pałeczki do perkusji i bębenek LATTJO.
**CZYTAJ TAKŻE:
Ikea wycofuje lampki Patrull. Taką poparzył się chłopiec [WIDEO, ZDJĘCIA]**
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?